Poučavanje i učenje kako učiti

 

Vrlo često kada pričamo o učenju doživljavamo čovjeka kao um nepovezan s tijelom, kao bestjelesni fenomen premda je prošlo oko 400 godina od Decartesovog razdvajanja uma od tijela…

 

 

 

 

Promatranjem razvoja beba i male djece možemo vidjeti kako je tijelo ključno za učenje svega, od motoričkih sposobnosti, razvoja osjećaja, svijesti o sebi, komunikacije pa sve do kreativnog razmišljanja. Od rođenja dijete tijelom i pokretom uči i komunicira sa svojom okolinom. Postupnim razvojem novih sposobnosti na temelju postojećih, kroz igre dijete kretanjem proširuje područje istraživanja i stvara nova znanja koja potiču daljnji razvoj i istraživanje. Informacije koje pri tome dolaze iz osjetila su hrana za mozak, a mozak stvara osjećaj sreće kada te informacije dobro integrira u doživljaje svijeta i novo znanje.

Tijekom učenja školskih sadržaja često zaboravimo da se zbivaju isti procesi: da u učenju sudjeluje cijelo tijelo, da se istraživanjem „umrežuje” novo na postojeće gradeći tako upotrebljivo znanje, da je pokretač znatiželja i da će nam mozak stvoriti jaki osjećaj ugode i samopouzdanja kada integrira znanje…

Unatoč intutivnom znanju da nešto tu ide neprirodno čim se tijelo opire i nelagodno mu je tijekom učenja, velika većina ljudi i dalje najsigurnijim načinom smatra „zagrijavanje stolice” i „klasično štrebanje”. Zato je vrlo važno djecu otpočetka učiti kako učiti na način da se upotrijebe i očuvaju njihove urođene sposobnosti i znatiželja, neograničavajući ih neprirodnim pravilima starih sustava razmišljanja. A kako mozak ima supersposobnost plastičnosti, bez obzira koje smo dobi, i mi se možemo odučiti od starog načina učenja i cjelovitije upotrijebiti vlastite sposobnosti .

Individualne sati učenja školskih (akademskih) sadržaja možete dogovoriti prema Vašim ili potrebama Vašeg djeteta.

Grupa za učenje za osnovnoškolsku djecu održava se od ponedjeljka do petka od 12-16:30 s početkom 14.09.2020.

Za više informacija, obratite se osobno.