Poučavanje i učenje kako učiti

Vrlo često kada pričamo o učenju doživljavamo čovjeka kao um nepovezan s tijelom, kao bestjelesni fenomen premda je prošlo oko 400 godina od Decartesovog razdvajanja uma od tijela…

Promatranjem razvoja beba i male djece možemo vidjeti kako je tijelo ključno za učenje svega, od motoričkih sposobnosti, razvoja osjećaja, svijesti o sebi, komunikacije pa sve do kreativnog razmišljanja. Od rođenja dijete tijelom i pokretom uči i komunicira sa svojom okolinom. Postupnim razvojem novih sposobnosti na temelju postojećih, kroz igre dijete kretanjem proširuje područje istraživanja i stvara nova znanja koja potiču daljnji razvoj i istraživanje. Informacije koje pri tome dolaze iz osjetila su hrana za mozak, a mozak stvara osjećaj sreće kada te informacije dobro integrira u doživljaje svijeta i novo znanje.

Tijekom učenja školskih sadržaja često zaboravimo da se zbivaju isti procesi: da u učenju sudjeluje cijelo tijelo, da se istraživanjem „umrežuje” novo na postojeće gradeći tako upotrebljivo znanje, da je pokretač znatiželja i da će nam mozak stvoriti jaki osjećaj ugode i samopouzdanja kada integrira znanje…

Unatoč intutivnom znanju da nešto tu ide neprirodno čim se tijelo opire i nelagodno mu je tijekom učenja, velika većina ljudi i dalje najsigurnijim načinom smatra „zagrijavanje stolice” i „klasično štrebanje”. Zato je vrlo važno djecu otpočetka učiti kako učiti na način da se upotrijebe i očuvaju njihove urođene sposobnosti i znatiželja, neograničavajući ih neprirodnim pravilima starih sustava razmišljanja. A kako mozak ima supersposobnost plastičnosti, bez obzira koje smo dobi, i mi se možemo odučiti od starog načina učenja i cjelovitije upotrijebiti vlastite sposobnosti .

Individualne sati učenja školskih (akademskih) sadržaja možete dogovoriti prema Vašim ili potrebama Vašeg djeteta.

Termine grupnih učenja osnovnoškolskih sadržaja za djecu učenike od 5. do 8. razreda možete provjeriti putem maila ili telefona u Kontaktu.

Vrijeme dolaska i odlaska na učenje u grupi dogovara se individualno i ovisi o školskom rasporedu i osobnim željama.

Uvodna radionica vježbi pažnje i tehnika učenja je 25. 09. 2019.